Home » ... » Płatności mobilne » BLIK

System Płatności Mobilnych BLIK


 

 

 


Prostota, szybkość i bezpieczeństwo

Prostota, szybkość i bezpieczeństwo to cechy systemu płatności mobilnych BLIK
Użytkownicy mogą płacić telefonem w sieci tysięcy sklepów i punktów usługowych.

BLIK umożliwia użytkownikom telefonów dokonywanie płatności w sklepach, kawiarniach i punktach usługowych, wypłacanie telefonem gotówki w bankomatach, dokonywanie płatności w internecie. Polski system płatności mobilnych dynamicznie się rozwija. Rośnie sieć tradycyjnych sklepów, restauracji, kawiarni i punktów usługowych, jak i sklepów internetowych. Zwiększa się również sieć bankomatów, w których można wypłacać gotówkę przy pomocy telefonu. Aby być na bieżąco, sprawdź aktualną sieć akceptacji w swojej bankowej aplikacji mobilnej przy pomocy Geolokalizacji.

 

 

Rozpoczęcie korzystania z systemu BLIK

Przed rozpoczęciem pracy w systemie PSP, Klient musi w swoim telefonie mieć aplikację bankową banku uczestniczącego w PSP. Aplikacja musi zostać zaktualizowana o możliwość korzystania z systemu płatności mobilnych. Aktualizacja jest z reguły dokonywana automatycznie, zgodnie z zasadami obowiązującymi dla danego banku. Aplikacje mobilne są przygotowywane i oferowane przez banki.

Użytkownik może mieć więcej niż jedną aplikację mobilną, więcej niż jednego banku.

Dopuszczalne jest posiadanie kilku aplikacji mobilnych przez jednego Klienta, także w ramach jednego banku (np. na telefonie i tablecie).

Po rejestracji konta mobilnego w PSP, Użytkownik jest gotowy do pracy w systemie PSP.

Transakcja w systemie płatności mobilnych PSP jest realizowana między Klientem posiadającym aktywną aplikację mobilną wydaną przez bank  a akceptantem (sklepem, punktem usługowym, itp.) obsługiwanym przez agenta rozliczeniowego.

Agenci rozliczeniowi mogą wykorzystywać możliwość płatności mobilnych PSP w różnorodnych warunkach:

  • w terminalach POS (punktach posiadających terminale do obsługi transakcji kartami płatniczymi)
  • w bankomatach
  • w maszynach samoobsługowych i opłatomatach
  • w sklepach internetowych

    Podstawowym mechanizmem identyfikacyjnym w systemie płatności mobilnych PSP są jednorazowe kody. Są one generowane przez system PSP na żądanie banku, na rzecz Klienta. Kod jest unikalną kombinacją cyfr [0-9].

    Kod autoryzacyjny jest ważny jedynie przez 2 minuty. Po tym czasie Klient może wygenerować kolejny kod.